Helpoimmin yrityskäyttö onnistuu, jos käyttää jo entuudestaan pilvipalveluita: Jos sähköpostit ja kalenterit on Gmailissa, puhelin toimii oivana päätelaitteena tähän tietoon.
Toinen välimalli kevytintegraatiolle on tehdä iPadissa/iPhonessa Evernote-muistiinpanoja, jolloin evernoten tiedot ovat luettavissa työkoneella Evernoten www-palvelusta. Suosittelen tällöin Evernote Premiumia, jolloin mukaan tulee korotettu tietoturvataso ja mm. OCR-tekstintunnistus/tekstihaku valokuvatuista käyntikorteista jne.
Varsinaiseen oikeaan yrityskäyttöön iOS-laitteista löytyy seuraavia ominaisuuksia:
- Mahdollisuus yritys-VPN:n käyttöön (mm. Cisco ja Juniper)
- Laitteistotason muistikryptaus (AES-256) ja avaimen etäpoisto
- Alfanumeerinen lukituskoodi ja muistikryptauksen avaimen poisto liian monen väärän arvauksen jälkeen
- Natiivi Exchange-sähköpostituki
- Keskitetty laitehallinta
- Yrityksen WLAN-verkkojen tuki (WPA2 Enterprise)
- Yritysasetusten asennus yhden XML-tiedoston avulla
- Yrityksen omien sovellusten jakelu laitteisiin sisäverkon WIFIn yli
Näppis pitää olla jos iPadia töissään käyttää muhunkin kuin sähköpostiin ja muilla laitteilla tehtyjen tiedostojen lukemiseen tai esittämiseen.
VastaaPoistaMyös tarjolla olevat toimistosovellukset ovat ominaisuuksiltaan aika vaatimattomia.